Ontvang het e-book 'Raak snel en makkelijk gemotiveerd voor wat dan ook' gratis aan
Info & Aanvraag e-book

Page content

Gezond afvallen door de juiste tafelmanieren

article content

Gezond afvallen door de juiste tafelmanieren

Gezond afvallen is soms lastig, zeker wanneer je het druk hebt en er talloze verleidingen op de loer liggen.

Met kleine veranderingen aan je tafelmanieren en eetgewoonten kan je het jezelf een stuk makkelijker maken. Bijvoorbeeld door je bord niet opnieuw vol te scheppen.

Lees ook de volgende handige tips en ga gezond afvallen door de juiste tafelmanieren.

Gezond afvallen door voor Blauw te gaan

Hoe groter het kleurcontrast tussen je bord en je eten, hoe minder je geneigd zal zijn om te eten.

De kleur blauw levert voor de meeste voedingsmiddelen het meeste contrast op en is daarom de beste keus.

Wanneer er weinig kleurcontrast is tussen je bord en het voedsel zal je geneigd zijn om meer te eten.

Gezond afvallen is net zoals in een restaurant eten

Wanneer je de pannen en schalen met eten in de keuken laat staan, zal je minder snel je bord opnieuw vullen.

Een tafel vol eten ziet er natuurlijk hartstikke gezellig uit, maar de verleiding is hierdoor veel groter om nog een keer op te scheppen.

Schep een gepaste hoeveelheid in de keuken op je bord en weersta zo veel makkelijker de verleiding. Zo doe je dat ook in een restaurant, toch?

Hoe kleiner je bord, hoe gezonder afvallen

De geschiedenis heeft ons geleerd dat de borden in het afgelopen millennium in grootte zijn toegenomen.

Gebruik maken van een kleiner bord met dezelfde hoeveelheid voedsel zal er voor zorgen dat je sneller verzadigd bent. Dit komt doordat je hersenen een witte ruimte op een bord associëren met minder voedsel. Bovendien kan je op een kleiner bord minder voedsel opscheppen.

Gezond afvallen is invriezen

Zodra je klaar bent met het bereiden van je eten, doe je wat je nu teveel is in diepvriesbakjes en vries het meteen in.

Zo kun je niet meer een extra portie pakken en je hebt meteen een complete maaltijd gereed voor een ander moment.

Gezond afvallen is bewust eten

Ben je bewust van iedere hap die je neemt en kauw je voedsel vaak en rustig.

Eet nooit terwijl je staat en neem altijd de tijd voor je maaltijd en snacks.

Laat je tijdens het eten niet afleiden door de televisie of telefoon, dit zorgt ervoor dat je onbewust meer eet.

Gezond afvallen is je eten pittig(er) maken

Het toevoegen van cayennepeper aan je maaltijd zorgt ervoor dat je metabolisme een boost krijgt, maar zorgt het er ook voor dat je minder behoefte krijgt aan zoete, vette of zoute snacks.

Er zijn zelfs studies die beweren dat het gebruik van cayennepeper ervoor zorgt dat je lichaam makkelijker energie haalt uit je vetreserves en het vet uit je voeding.

Gezond afvallen is water drinken

Drink tijdens het koken van je maaltijden een glas water om er voor te zorgen dat je sneller verzadigd raakt. Ook tijdens de maaltijden is water de beste keus, want als je genoeg water drinkt zal je minder eten.

Bonustip met betrekking tot drinken

Wanneer je kiest voor bijvoorbeeld een glas jus d`orange is het verstandig om een hoog slank glas te kiezen in plaats van een breder glas. Je hersenen denken dan dat het glas voller is en zo ben je na één glas verzadigd.

Let op: om gezond af te vallen, moet je uitkijken met vruchtensappen uit een pak. Het beste is om zelf een vers sapje te bereiden.

Welke tafelmanier(en) ga jij toepassen of weet jij er nog een die niet zou mogen ontbreken? Deel het gerust via het reactieveld onder aan deze pagina! 

Op jouw succes,
Klaziena Waerts

PS. DEEL dit artikel met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren.

Print Friendly

Comment Section

0 reacties op “Gezond afvallen door de juiste tafelmanieren

Plaats een reactie


*


Klaziena Waerts
Zelf heb ik bijna 25 jaar enorm last gehad van emotie eten en eetbuien. Gelukkig heb ik toen ontdekt hoe ik mezelf kon helpen. Om jou veel leed, frustratie, schaamte en schuld te besparen is het mijn doel jou weer te laten genieten van eten zonder schaamte of schuldgevoel. Kortom, je krijgt weer een gezonde emotionele - ook wel 'harmonieuze' relatie met eten. Graag geef ik mijn ontdekking door :)