Ontvang het e-book 'Raak snel en makkelijk gemotiveerd voor wat dan ook' gratis aan
Info & Aanvraag e-book

Page content

article content

Fitness en cardio...zo krijg je er zin in

Je spreekt met jezelf af dat je vanaf vandaag 5 dagen per week naar de sportschool gaat. Fitness en cardio zullen je beste vrienden worden, zodat je die 5 kilo nu ècht gaat verliezen.

Uit alle macht proberen we gemotiveerd te blijven, maar helaas geven we het uiteindelijk - of zelfs snel - weer op.

Wat is de sleutel om consistent aan fitness en cardio te blijven doen?

Eigenlijk is het eenvoudig. Je het jezelf zo makkelijk mogelijk maken om hèt te gaan doen. Of beter gezegd...de weg van de minste weerstand volgen.

Hier is wat je moet weten om die sleutel in handen te krijgen.

Locatie is belangrijk

Zoek een sportschool dat het dichtstbij is waar vandaan je normaal gesproken vertrekt om aan fitness en cardio te gaan doen.

Wat betekent dat? Als je meestal vanaf huis vertrekt, vind dan een het dichtst bij huis. Als je na het werk direct naar de sportschool wilt, zoek een zo dicht mogelijk bij je werkplek.

Op de dagen dat je zeer gemotiveerd bent, is 20 minuten rijden naar een sportschool misschien niet een groot probleem zijn. Maar tijdens de dagen dat je motivatie laag of lager is, kan dit net het verschil maken. Wanneer je de afstand zo kort mogelijk houdt, vergroot je de kans dat je gaat.

Plan fitness en cardio in je agenda

Google calendar is geweldig. Ik hou ervan om duidelijk mijn afspraken en herinneringen aan mezelf te zien, die op mijn laptop als popup tevoorschijn komen. Maar ik ben een 'digitaal meisje' 🙂

Uiteraard kan een papieren agenda net zo goed werken.

Het maakt niet uit hoe en waarmee je het doen, maar plan het daadwerkelijk in. De praktijk leert dat anders weer andere zaken weer voorgaan.

Beloon jezelf als je bent gegaan

Ik denk dat innerlijke motivatie het meest effectief is, maar om jezelf te helpen/te motiveren op 'luie' dagen toch te gaan, kun je voor jezelf een beloningssysteem bedenken.

Bijvoorbeeld een kleine beloning na een maand als je de x aantal keer echt bent gegaan dat je met jezelf hebt afgesproken.

Er zijn voldoende prima alternatieven die niets met eten te maken hebben. Trakteer jezelf eens op een leuk concert, ga naar een musical, koop nieuwe kleren van een kleinere maat, of boek een beauty arrangement. Ga met vriendinnen of partner een weekend of avond op stap of doe iets anders leuks. Koop een goed boek of neem een abonnement op een tijdschrift die je leuk vindt.

Creëer routine

Je kunt niet twee keer per maand naar de sportschool gaan en verwachten een maand later een six pack te zien. Ons lichaam is niet op die manier gebouwd. Dus creëer een routine voor jezelf en hou je eraan. Bekijk deze eenvoudige manier om je te helpen consistentie in te bouwen.

Het komt er allemaal op neer dat consistentie de sleutel is tot het krijgen van voortgang en resultaten. Hoe consequenter je bent, hoe sneller het zal gaan om resultaat te zien. Waar wacht je nog op? Begin!

Op jouw succes,

Klaziena Waerts

PS. DEEL dit artikel met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren.

Print Friendly

Comment Section

0 reacties op “Fitness en cardio...zo krijg je er zin in

Plaats een reactie


*


Klaziena Waerts
Zelf heb ik bijna 25 jaar enorm last gehad van emotie eten en eetbuien. Gelukkig heb ik toen ontdekt hoe ik mezelf kon helpen. Om jou veel leed, frustratie, schaamte en schuld te besparen is het mijn doel jou weer te laten genieten van eten zonder schaamte of schuldgevoel. Kortom, je krijgt weer een gezonde emotionele - ook wel 'harmonieuze' relatie met eten. Graag geef ik mijn ontdekking door :)