Ontvang het e-book 'Raak snel en makkelijk gemotiveerd voor wat dan ook' gratis aan
Info & Aanvraag e-book

Page content

Afvalschema, maar dan anders

article content

Afvalschema, maar dan anders

Afvallen is een zware klus, zeker wanneer je het de hele week lang erg druk hebt.

Het lukt veel mensen dan ook niet om gezonde gewoonten vol te houden tijdens een drukke week die vol zit met sociale en professionele verplichtingen.

Heb je weleens gedacht aan een afvalschema, maar dan niet één waar op staat wat je wel en wanneer mag eten. Nee! Een afvalschema waar je jouw gezonde gewoonten indeelt 🙂

Er zijn namelijk gelukkig enkele dingen die je kan doen in het weekend, wanneer je eindelijk wat tijd hebt voor jezelf, om de hele week lang gezond te leven en af te vallen.

Je sportplanning mag niet ontbreken op je afvalschema

Laten we even eerlijk zijn: wanneer je geen planning maakt, is je motivatie vaak erg klein om na een drukke dag nog te gaan sporten. Waar of niet?!

Als je geen concrete plannen gemaakt, dan is de kans groot dat je die avond gewoon op je bank gaat hangen en wat tv kijkt.

Neem daarom in het weekend even de tijd voor jouw afvalschema. Bekijk hoe de komende week eruit ziet en spreek met jezelf af wanneer je je sportmomenten inplant.

Hou er wel rekening mee dat je na een werkdag misschien eerst wat rust nodig hebt voordat je de deur weer uit wilt en zorg ervoor dat je de week niet tè zwaar maakt voor jezelf.

Aan de andere kant moet je er ook voor zorgen dat je afvalschema niet tè makkelijk is: zorg ervoor dat je weet wat je aankan en plan het dan in.

Wanneer je een realistische maar uitdagende planning hebt opgesteld voor de komende week, is het halve werk al gedaan. Je hoeft je nu alleen nog aan je afvalschema c.q. je planning te houden!

Plan je gezonde inkopen en de voorbereiding van je maaltijden

Wanneer je gedurende de week boodschappen gaat doen, heb je meer de neiging om te kiezen voor snelle en ongezonde maaltijden. Dat is ook best wel logisch, want de gedachte dat je weinig tijd hebt, speelt voortdurend door je hoofd.

Daarom kun je het best tijdens het weekend alvast je inkopen doen: dan heb je alle tijd om gezonde en gebalanceerde maaltijden samen te stellen voor de rest van de week.

Je kunt er eventueel al een paar klaar maken en in tupperware bakjes bewaren in de koelkast, zodat je ze makkelijk en snel mee kan nemen naar je werk. Wanneer je geen ongezonde producten in huis hebt, kan je ook niet ongezond eten en verkleint het de kans op eetbuien.

Zorg ervoor dat je schone kleren hebt

Niets is zo irritant als het zoeken naar die ene vermiste sportsok wanneer je eindelijk de motivatie en tijd hebt gevonden om te gaan sporten.

Wanneer je krap zit met je tijd zijn het vaak dit soort kleine dingen die je sportroutine helemaal in de war gooien. Gelukkig kan je je ook hierop voorbereiden!

Trotseer de wasmachine en zorg ervoor dat je schone kleren hebt voor de hele week, zodat je je daar in ieder geval geen zorgen om hoeft te maken.

Kies een outfit voor elke sportactiviteit en zorg ervoor dat je die makkelijk kan vinden wanneer het moment is aangebroken. Zo bespaar je jezelf een hele hoop problemen en zorg je ervoor dat sporten makkelijker wordt.

Kruip vroeg onder de wol

Het weekend is meestal niet vrij van sociale verplichtingen, maar op zondag doe je er goed aan lekker op tijd in bed te kruipen. Je lichaam zal je die paar extra uurtjes slaap in dank afnemen tijdens de komende drukke dagen.

Heb jij nog een goede tip voor dit afvalschema? Deel het gerust via het reactieveld onder aan deze pagina! 

Op jouw succes,
Klaziena Waerts

PS. DEEL dit artikel met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren.

Print Friendly

Comment Section

0 reacties op “Afvalschema, maar dan anders

Plaats een reactie


*


Klaziena Waerts
Zelf heb ik bijna 25 jaar enorm last gehad van emotie eten en eetbuien. Gelukkig heb ik toen ontdekt hoe ik mezelf kon helpen. Om jou veel leed, frustratie, schaamte en schuld te besparen is het mijn doel jou weer te laten genieten van eten zonder schaamte of schuldgevoel. Kortom, je krijgt weer een gezonde emotionele - ook wel 'harmonieuze' relatie met eten. Graag geef ik mijn ontdekking door :)